Teatr Rapsodyczny - Kostiumy

Wyjątkową oprawę plastyczną sztuk teatralnych w późniejszym okresie działalności Rapsodyków, kiedy nieco chętniej zaczęto wykorzystywać pozasłowne środki artystycznego wyrazu, stanowił kostium. Pomagał widzowi umiejscowić bohaterów opowieści w czasie i przestrzeni, pobudzał wyobraźnię i umożliwiał wejście w poetycki świat sztuki.

Projekty kostiumów teatralnych to niezwykle barwna i przyjemna dla oka część materiałów archiwalnych Teatru. Możemy tu znaleźć rysunki, które wyszły spod ręki znanych artystów-malarzy, takich jak Franciszek Walczowski czy Janina Garycka.

S. Rustaweli, „Witeź w tygrysiej skórze”, strój męski – wezyr arabski,1960; Rys. [Marian Garlicki] (ANK, Teatr Rapsodyczny w Krakowie, sygn. TRK 241) B. Castillo, „Prawdziwa historia zdobycia Meksyku”, od lewej: strój damski – Malicin dziewczyna aztecka, strój męski – starszy kapłan wróżbita, strój męski – bóg czarnej magii,1962 Rys. Franciszek Walczowski (ANK, Teatr Rapsodyczny w Krakowie, sygn. TRK 239) S. Rustaweli, E. Lonnrot, „Kalewala”, od lewej: strój damski – matka Jukagainena, strój damski – Louhi, 1963 Rys. Franciszek Walczowski (ANK, Teatr Rapsodyczny w Krakowie, sygn. TRK 249) A. Puszkin, S. Wyspiański, „Legenda”, od lewej: strój męski – Łopuch, strój męski – Krak, 1961 Rys. Franciszek Walczowski (ANK, Teatr Rapsodyczny w Krakowie, sygn. TRK 243) A. Puszkin, „Eugenisz Oniegin”, od lewej: strój damski – Tatiana, strój męski – Leński, 1966 Rys. [Anna Drozd] (ANK, Teatr Rapsodyczny w Krakowie, sygn. TRK 248) A. Puszkin, „Eugenisz Oniegin”, od lewej: strój damski – Tatiana, strój męski – Leński, 1966 Rys. [Anna Drozd] (ANK, Teatr Rapsodyczny w Krakowie, sygn. TRK 248) S. Wyspiański, J. Porazińska, „Kopciuszek”, od lewej: strój męski – Krakowiak, strój damski – Krakowianka, 1966 Rys. [Anna Drozd] (ANK, Teatr Rapsodyczny w Krakowie, sygn. TRK 246) M. Konopnicka, „O krasnoludkach i sierotce Marysi”, strój męski – Krasnal Koszałek Opałek, 1967 Rys. [Anna Drozd] (ANK, Teatr Rapsodyczny w Krakowie, sygn. TRK 245)